Sme jednotka v kvalite

Francúzska Berto šunka vyhrala ocenenie Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2022!

Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka potvrdila silný trend zdravého životného štýlu

Staré príslovie hovorí, že dobrá rada je nad zlato. Spotrebitelia pravidelne stoja v obchodoch pred regálmi s novinkami a rozhodujú sa, či po nich siahnu, alebo ostanú verní overeným výrobkom. A práve dobré odporúčanie môže ich rozhodnutie nakloniť smerom k inovatívnemu produktu, ktorý dosiaľ ešte nevyskúšali. Takýmto odporúčaním môže byť aj ocenenie Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2022. Tento rok sa koná už 11. ročník marketingového programu, v ktorom o ocenenie bojovalo 125 nových výrobkov v 40 kategóriách. O víťazoch rozhodli samotní slovenskí spotrebitelia prostredníctvom rozsiahleho prieskumu. Novinkou tohto roka je odborná porota, ktorá vybrala najinovatívnejšiu novinku po odbornej stránke a udelila jej Čestné uznanie. Nominovať svoje výrobky do programu má pre výrobcov nesporné výhody, veď takmer dve tretiny zákazníkov deklarujú, že k produktom oceneným v nezávislých testoch majú väčšiu dôveru*.

„V kategóriách potravín už niekoľko rokov rastie počet registrácií produktov, ktoré sú zamerané na zdravý životný štýl, napríklad bezlepkové, bezlaktózové, vegánske či proteínové výrobky. Navyše, mnohé novinky, ktoré tento rok bojovali v spotrebiteľskom prieskume o titul Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2022 v jednotlivých kategóriách, sú vyrobené z udržateľných zdrojov, recyklovaných materiálov, majú ekologické obaly či zloženie. Osobne mám veľkú radosť, keď vidím silný trend inovácií, ktorý je win-win pre spotrebiteľa, výrobcu, ale aj pre životné prostredie,“ hovorí Veronika Trembáčová, projektová manažérka usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services.

Čo si na novinkách ceníme?

Nové produkty hodnotil spotrebiteľský prieskum, ktorý v apríli 2022 realizovala spoločnosť NielsenIQ. Reprezentatívna vzorka 2 000 respondentov sa rozhodovala v 40 kategóriách medzi 125 novinkami, ktoré výrobcovia uviedli na trh v období od januára 2021 do apríla 2022. V každej kategórii súťažili minimálne tri konkurenčné produkty a pri výbere respondentov sa zohľadňovali atribúty ako napríklad zloženie domácnosti či prítomnosť zvierat v domácnosti.

Absolútnym víťazom marketingového programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2022 sa stali Tento papierové utierky Complex od spoločnosti Metsä Tissue Slovakia. Pôvod použitého papiera je z udržateľne spravovaných lesov a sú ideálne na použitie proti najodolnejším škvrnám. V kategórii Ekologická drogéria zvíťazili Cleanly eco pracie pásiky, ktoré sú inovatívnou alternatívou vo svete pracích prostriedkov. Vo viacerých kategóriách si víťazstvo odniesli privátne značky obchodných reťazcov. Spoločnosť Tesco Stores SR presvedčila spotrebiteľov napríklad v kategórii Vegánske polotovary produktom Tesco Grill Master Tofu a v kategórii Vegánske jedlá výrobkom Tesco Plant Chef chladené hotové jedlá. Coop Jednota Slovensko si odnáša víťazstvo z kategórie Pracie prostriedky vďaka Coop gélu na pranie Coop Jednota Perun. Kategórii Vlasová kozmetika dominoval Alverde šampón na vlasy Pure od spoločnosti dm drogerie markt.

Ako rozhodli odborníci?

Marketingový program tento rok prináša špeciálne ocenenie. Okrem víťazov, ktorých vybrali v prieskume samotní spotrebitelia, toho svojho vybrala aj odborná porota. Tá zasadla v zložení Jana Venhartová, riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska, Henrich Sikela, business development director spoločnosti Store Media, Pavol Zajac, client business partner spoločnosti NielsenIQ, Patrik Rovný, prodekan Fakulty ekonomiky a manažmentu Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre, a Mária Tarišková, riaditeľka Úseku obchodu a marketingu Tlačovej agentúry Slovenskej republiky. Čestné uznanie odbornej poroty pre najinovatívnejšiu novinku a reklamnú kampaň v online na spravodajskom webe Tovar&Predaj získali Cleanly eco pracie pásiky od spoločnosti Eatgreen.

Kde uvidíte víťazov?

Organizátor marketingového programu Atoz Marketing Services sa teší, že po pandemickej prestávke sa konečne mohol konať slávnostný galavečer, ktorý v priestoroch bratislavského Binária 18. mája odhalil mená ocenených noviniek. Večerom sprevádzala moderátorka Barbora Krajčírová a o zábavu sa starala kapela Jazz in Flagranti. Hostia si mohli pochutnať na ochutnávke čokoládových praliniek, vyrobiť si čokoládu podľa vlastnej chuti a zabaviť sa pri brazílskej šou.

Doprovodné hlasovanie o Najlepšiu novinku prebiehalo aj online, kde víťazov vybrali čitatelia portálov mediálnych partnerov a víťazné produkty ocenili marketingovou kampaňou. Čitatelia portálu Teraz.sk si zvolili Mäsiarov výber od spoločnosti Billa a návštevníci Woman.sk si vybrali Tesco Finest slovenské lokálne vína. Fanúšikov facebookovej stránky Voľba spotrebiteľov najviac presvedčila novinka Cafe Peppino Crema zrnková káva, ktorá získala reklamnú kampaň v TaPnews a Samoškanews.

Ocenené novinky programu čaká bohatá marketingová podpora v podobe rozsiahlej celoročnej B2C a B2B kampane v časopisoch Tovar&Predaj, Rytmus života, Moje leto, Noviny do pohody a v in-store rádiu siete Tesco. Organizátor víťazov odprezentuje aj na kongresoch Samoška v Bratislave a Košiciach či na výstave Agrokomplex. O najlepších novinkách sa spotrebitelia dozvedia aj v rámci spotrebiteľských súťaží a vďaka PR podpore na rôznych internetových portáloch.

O ocenení však rady hovoria aj samotné novinky, ktorým sa podarilo v marketingovom programe uspieť. A to napríklad logom na obaloch produktov či na mieste predaja, v outdoorových kampaniach, na online kanáloch, v letákoch, katalógoch či televízii. Po minulé roky túto možnosť využili spoločnosti ako Mapa Spontex CE, Metsä Tissue Slovakia, Vafo Praha, Soare Sekt Slovakia, Tesco Stores SR či Coop Jednota Slovensko.

Partneri programu Voľba spotrebiteľov 2022:

  • partner programu: Zväz obchodu SR
  • odborní partneri: NielsenIQ, MNForce
  • partner kávy: Nestlé Professional
  • partneri galavečera: Budiš, BGV Enviro, Caste, Karloff, Plzeňský Prazdroj, Soare Sekt Slovakia
  • B2B mediálny partner: kongres Samoška, Tovar&Predaj
  • B2C mediálni partneri: Jooble, Store Media, Teraz.sk, Webmagazín.sk, Woman.sk
  • špeciálni partneri: Email kampane, Parilla Sound, Wau Studio

    * Prieskum MNForce, vzorka 1 000 respondentov, 2021

Pre viac informácií kontaktujte:
Veronika Trembáčová, projektová manažérka| +421 902 819 991 veronika.trembacova@atoz.sk
ATOZ Marketing Services, spol. s r. o. | Holečkova 657/29 | 150 00 Praha |
www.volbaspotrebitelov.sk

Spoločnosť Atoz Marketing Services sa už od roku 1993 zaoberá B2B komunikáciou v oblasti retailu, logistiky, obalového priemyslu, farmácie. Spoločnosť Atoz Marketing Services organizuje nezávislý marketingový program Dôveryhodné značky a Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka.

KATEGÓRIAVÝROBOKSPOLOČNOSŤ
ALKOHOLGIN TONICPERNOD RICARD SLOVAKIA
BEZLAKTÓZOVÉ POTRAVINYBUBI SMOTANOVÝ JOGURT S PYRÉZVOLENSKÁ MLIEKAREŇ
BEZLEPKOVÉ POTRAVINYTESCO FREE FROM SNACKYTESCO STORES SR
ČERSTVÁ BALENÁ ZELENINAŠAMPIŇÓNY PORTOBELLOČESKÉ FARMY
ČERSTVÉ BALENÉ OVOCIETESCO FINEST HROZNOTESCO STORES SR
ČERSTVÉ MÄSOMÄSIAROV VÝBERBILLA
DETSKÉ PLIENKYTESCO FRED & FLO PLIENKYTESCO STORES SR
EKOLOGICKÁ DROGÉRIACLEANLY ECO PRACIE PÁSIKYEATGREEN
ENERGETICKÉ KÁVOVÉ NÁPOJEENERGY COFFEEHELL ENERGY SK
KÁVACAFE PEPPINO CREMA ZRNKOVÁ KÁVAGOLD-PLUS COMPANY
KRÉMY NA RUKYZIAJA – KRÉMY NA RUKYFORTIS DK
KRMIVÁ PRE MAČKYBRIT CARE CAT GRAIN-FREE SENSITIVE FOOD ALLERGY MANAGEMENTVAFO PRAHA
KRMIVÁ PRE PSYBRIT CARE DOG HAIR & SKIN. INSECT & FISHVAFO PRAHA
KÚPEĽOVÁ KOZMETIKABALEA NATURAL BEAUTY SPRCHOVACÍ GÉLDM DROGERIE MARKT
LAHÔDKY A NÁTIERKYNÁTIERKY RAVITARAVITA
LIMONÁDYGEMERKA BOTANICABUDIŠ
MAŠKRTY PRE PSYDENTALIFE ACTIVFRESHNESTLÉ SLOVENSKO
MOPYVILEDA TURBO 3v1FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS
NEALKOHOLICKÉ PIVÁZLATÝ BAŽANT RADLERHEINEKEN SLOVENSKO
PAPIEROVÝ PROGRAMTENTO PAPIEROVÉ UTIERKY COMPLEXMETSÄ TISSUE SLOVAKIA
PÁRKY A KLOBÁSYZ LÁSKY K TRADÍCII SPIŠSKÉ PÁRKY 80 %KAUFLAND SLOVENSKÁ REPUBLIKA
PLEŤOVÁ KOZMETIKAZIAJA – NATURA KRÉM DENNÝ A NOČNÝFORTIS DK
POLOTOVARYZ LÁSKY K TRADÍCII ZEMIAKOVÉ LOKŠEKAUFLAND SLOVENSKÁ REPUBLIKA
PRACIE PROSTRIEDKYCOOP GÉL NA PRANIE, COOP JEDNOTA PERUNCOOP JEDNOTA SLOVENSKO
PROTEÍNOVÉ TYČINKYTEKMAR SPORT PROTEINTEKMAR SLOVENSKO
RYBIE ŠPECIALITYFRANZ JOSEF KAISER TUNIAKOVÝ ŠALÁT BASILICOGORAL
SLADKÉ PEČIVODOBROTA BRATISLAVSKÉ ROŽKYDOBROTA
SLANÉ PEČIVOKVÁSKOVÁ LÍNIA Z KAMENNEJ PECE OSKARMINIT SLOVAKIA
SUŠENÉ PLODYDMBIO LYOFILIZOVANÉ MALINYDM DROGERIE MARKT
SUŠIAKY NA BIELIZEŇVILEDA INFINITY FLEX SUŠIAK NA BIELIZEŇ 30 MFREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS
SYRYCOOP GUĽÔČKY SYROVÉ COOP JEDNOTA MAMIČKINE DOBROTYCOOP JEDNOTA SLOVENSKO
ŠPECIÁLNE POTRAVINYPROTEIN POLIEVKAJOHANN KOTÁNYI
ŠUMIVÉ VÍNNE NÁPOJEMOSCATO DE LUXESOARE SEKT SLOVAKIA
ŠUNKY A SALÁMYFRANCÚZSKA BERTO ŠUNKABERTO SK
UPRATOVACIE POMÔCKYSCRUB & FLEX 2 + 1MAPA SPONTEX CE
VEGÁNSKE JEDLÁTESCO PLANT CHEF CHLADENÉ HOTOVÉ JEDLÁTESCO STORES SR
VEGÁNSKE POLOTOVARYTESCO GRILL MASTER TOFUTESCO STORES SR
VÍNATESCO FINEST SLOVENSKÉ LOKÁLNE VÍNATESCO STORES SR
VLASOVÁ KOZMETIKAALVERDE ŠAMPÓN NA VLASY PUREDM DROGERIE MARKT
ZMRZLINYTESCO FINEST ZMRZLINATESCO STORES SR